Penyokong PR Kaki Lalok


Bentong: Ketika orang ramai sibuk mengikuti perkembangan penamaan calon Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) Sabtu lalu, sekumpulan belia dipercayai Pemuda PAS dan PKR ‘kaki lalok’ mengambil kesempatan mengadakan parti liar yang menghidangkan dadah dan arak di dua pangsapuri bersebelahan, di sini.

Kumpulan 58 orang termasuk 19 perempuan berusia 19 hingga 29 tahun terbabit berhibur dengan dadah dan arak dalam pesta berkenaan sebelum diserbu anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Bentong diketuai Inspektor Ng Tee Yian, jam 1 pagi Ahad lalu.

Difahamkan, peserta perlu membayar RM15 seorang untuk masuk ke dalam pangsapuri berkenaan sebagai tiket menyertai parti liar itu.

Ketika serbuan, polis mendapati ada peserta yang terbaring di atas lantai dengan memakai pakaian parti PAS dipercayai khayal akibat pengambilan dadah selain menemui beberapa jenis dadah seperti ketamin, eramin 5, pil serta serbuk Ectasy, ganja dan arak.

Ketua Polis Daerah Bentong Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, ketika serbuan dilakukan, pihaknya mendapati keadaan dalam dua unit pangsapuri berkenaan bingit dengan muzik. “Kami sudah memerhatikan gerak-geri kumpulan itu ketika mereka mendaftar masuk pangsapuri berkenaan sebelum menyerbu.

“Polis percaya penganjur parti liar itu yang merupakan Angkatan Muda Keadilan antara mereka yang ditahan namun siasatan lanjut masih dilakukan,” katanya dalam sidang media di sini, semalam.

Mohamad Mansor berkata, siasatan awal mendapati nilai dadah dirampas dianggarkan lebih RM7,000 dan pihaknya percaya ia dibawa peserta.

0 comments:

Catat Ulasan