Edisi Bangang! Ada Mahasiswa Sekarang Yang Lebih Bodoh Dari Lembu!


Balaci menyebarkan kebodohan mahasiswa..

Ini petanda nak mampus budak sekor ni..

Mc tidak maksudkan semua Mahasiswa. Mahasiswa yang berdemo Anti AUKU tu saja. Kalau nak sangat berpolitik, kenapa masuk U? Berhenti belajar kemudian politik la sampai pengsan. 

Kalau setakat masuk U untuk habis duit mak bapak, baik tak payah..

Sebagai rakyat Malaysia kita kena ikut undang-undang la. Sebagai pelajar pun ada undang-undangnya. AUKU tu bagus, ia sebagai sekatan kepada pelajar dari disalahgunakan oleh parti politik. Banyak haprak politik yang target Mahasiswa bodoh macam korang ni untuk dijadikan balaci.
Sebelum korang pijak IPTA, berjuta lagi orang macam kami ni masuk dan belajar tempat yang sama macam korang. Tapi semuanya ok saja, takdak masalah.

Lepas belajar, korang nak politik ka, berdemo ka, berbogel ka, ikut suka korang.

Kita duduk di negara berdaulat, berpelembagaan dan berparlimen. AUKU tu cuma secebis undang-undang dalam negara yang dibuat untuk menjaga pelajar. Bukan boleh mati pun kalau ada AUKU tu.

Mc cabar mahasiswa bodoh yang berdemo tu, kalau nak sangat berpolitik, sila berhenti belajar! Pada yang dapat pinjaman dan biasiswa kerajaan tu. Jangan ambil dan pulangkan!

Pinjaman dan biasiswa tu memang duit rakyat tapi ia duit rakyat yang membayar cukai. Korang pelajar, mana ada bayar cukai. Jadi itu bukan duit korang, kalau kerajaan tak salurkan bantuan pada korang. Agak2 sampai tak korang ke U tu.. banyak duit korang nak tanggung diri sendiri ..bangang nak mampus..

Bersyukurlah dengan apa yang ada. Belajarlah dulu, dah habis belajar nanti. Masuk politik, buatlah apa pun. Jangan sampai kena tangkap sudah.

Mahasiswa bukan pandai pun, sebab tu dia kena belajar lagi. Kalau dah pandai tak payah la masuk U untuk belajar.. akai ada Allah bagi, gunakanlah..



dipetik dari blog KEDAH KE KL

0 comments:

Catat Ulasan