GEMPAR!!! BN Bantu PAS Kelantan Untuk Terus Berkuasa?!!







Tidak cukup dengan peruntukan (bukan pinjaman) beribu billion RM yang disalurkan kepada Kerajaan Negeri PAS Kelantan sepanjang lebih 20 tahun yang lalu, kini BN juga membantu membangunkan lokasi-lokasi strategik pelancongan bagi membolehkan PAS Kelantan menjana hasil negeri.

Dana apa yang lebih menarik, kesemua hartanah tarikan pelancongan ini dibina dan disediakan secara PERCUMA kepada Kerajaan Negeri PAS. Apa yang perlu mereka buat hanyalah menguruskannya dan mengutip hasil daripadanya. Tidak satu sen pun BN minta bayar kembali.

Pelik bukan? Dalam tegarnya PAS menentang BN di seluruh negara sehingga umat Islam berpecah dan kafir mengkafir, BN tidak pernah sampai hati membiarkan rakyat Kelantan terus tehimpit dek kerana kegagalan Kerajaan Negeri mereka menguruskan dan menjana hasil negeri. Namun, usaha dan bantuan ikhlas ini semua nampaknya tidak pernah dapat memuaskan nafsu politik mereka.

Kini PAS semakin tegar di bawah kelangkang DAP untuk menumbangkan terus UMNO dan BN di peringkat persekutuan.

Agak-agaknya, apabila Kerajaan pusat BN tumbang dan digantikan dengan fuckatan yang didominasi ultra kiasu DAP, adakah negeri-negeri Melayu miskin seperti Kelantan ini akan mendapat layanan yang serupa?!! 

dipetik dari blog MYMASSA

0 comments:

Catat Ulasan