Bocor #BebasAnwar901! Perjumpaan Sulit Pakatan Rakyat 8 Januari! Nama Pengganti Anwar Ibrahim Disahkan!

Laporan akhbar Cina, Sinchew mengatakan Ku Li telahpun dipersetujui untuk dijadikan sebagai PERDANA MENTERI (Interim) kepada Pakatan Rakyat dalam pilihanraya yang akan datang. Menurut sumber yang ditemui oleh Sin Chew, kalangan pimpinan PR telahpun mempersetujui bahawa Ku Li akan dijadikan pengganti Anwar jika mereka memengani Pilihanraya yang akan datang.

Blog ini tidak pasti siapa yang ditemui oleh Sin Chew namun berita ini adalah sesuatu yang sangat tidak relevan dan tepat. Ku Li tidak pernah berada di dalam ‘list’ mereka yang perlu diangkat sebagai pemimpin di dalam PR. 

Setakat ini, hanya nama Azmin dan Nurul Izzah sahaja yang disebut. PAS juga tidak berani menawarkan diri untuk meletakkan wakil parti tersebut sebagai PM. Menurut survey yang dilakukan PR secara bersama; PAS masih lagi belum mampu menarik perhatian masyarakat bukan Islam – sekaligus menyebabkan parti tersebut ‘handicap’ untuk menjadi PM.

PAS sendiri bersetuju bahawa Izzah membawa peluang yang lebih besar menarik pengundi muda di Malaysia. Walaupun tanpa pengalaman, ianya boleh ditampung dengan tunjuk ajar Azmin, Hadi dan Kit Siang.


baca seterusnya di BLOG MIM -klik!

0 comments:

Catat Ulasan