Gempar!! Haji Hadi Tunggu Restu DAP Sebelum Umumkan Pengganti Hasan Ali??!






Aik..Nampaknya Hadi Awang sudah terang lagi bersuluh..Semua orang sudah tahu Dr. Rani Osman bakal dilantik oleh Khalid Ibrahim untuk memengang jawatan Exco Agama Islam Negeri Selangor bagi menggantikan Dr. Hassan Ali yang dipecat dari PAS kerana menegur PAS dan melarang rakyat menyertai 901 bebaskan Anwar.
Disebabkan alasan itu, nama Dr. Rani Osman yang sebelum ini tidak berapa menonjol dalam PAS Selangor mahupun Pusat menjadi sebutan kerana kesediaaannya untuk menurut perintah DAP dan keliberalannya telah membuatkan Dr. Rani Osman sebagai calon terbaik bagi merealisasi impian DAP iaitu pemecatan Dr. Hassan Ali. 
Adakah pemimpin Islam seperti ini yang rakyat Selangor mahukan? Rukuk dan sujud pada DAP hanya kerana kemaruk kuasa..??

PAS masih berteka-teki mengenai calon pengganti Datuk Dr Hasan Mohamed Ali yang dipecat daripada parti itu bagi mengisi kekosongan jawatan Exco Kerajaan Negeri Selangor.
Malah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut mengelak ketika diajukan soalan mengenai pengganti bagi mengisi portfolio Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastrukturdan Kemudahan Awam.
"Nanti kami beritahu, tunggulah Rabu," katanya ringkas kepada pemberita selepas sidang media bersama pemimpin Pakatan Rakyat di sini, Sabtu.
Abdul Hadi juga mengelak ketika ditanya sama ada beliau sudah mengadakan perbincangan dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berhubung pengisian jawatan itu.

0 comments:

Catat Ulasan