Laporan Trafik Putrajaya Terkini Oleh Presiden PAS!!

Bukan mudah tawan Putrajaya – Hadi


ALOR SETAR 14 Jan. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengakui bahawa usaha pembangkang untuk menawan Putrajaya bukan sesuatu yang mudah kerana pakatan itu diibaratkan melalui jalan bersimpang-siur yang menghadapi pelbagai masalah trafik.


Beliau berkata, pakatan pembangkang juga berdepan dengan rakyat sebagai hakim menentukan parti yang akan menang pada pilihan raya umum akan datang.


“Masalah seperti isu kebebasan media dan senarai daftar pengundi yang bersih juga perlu diselesaikan terlebih dahulu oleh kerajaan,” katanya pada sidang akhbar selepas perasmian Konvensyen Pakatan Rakyat di Stadium Sultan Abdul Halim, di sini hari ini.


Turut hadir, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.


Abdul Hadi ditanya mengenai kecenderungan rakyat ketika ini yang dilihat seolah-olah sudah bosan dengan tindak-tanduk pakatan pembangkang berulang kali menyatakan hendak menawan Putrajaya.


Beliau berkata, pakatan pembangkang tidak boleh mengelak daripada menyebut hendak menawan Putrajaya kerana ia adalah matlamat akhir mereka.


Katanya, rakyat dan negara memerlukan pembaharuan dalam politik kerana pentadbiran Barisan Nasional (BN) mempunyai banyak kekotoran yang perlu dibersihkan.


Sementara itu, Wan Azizah berkata, pilihan raya umum akan datang amat penting untuk membebaskan negara daripada BN.


Guan Eng pula memberitahu, jika pakatan pembangkang tidak berjaya menawan Putrajaya pada pilihan raya akan datang, negara akan menghadapi pelbagai krisis dalaman. -utusan



Yang Presiden PAS mengarut tidak tentu hala. Kesesakan trafiklah, banyak lampu isyaratlah. Setahu kami jalan ke Putrajaya semuanya highway lurus. Lagipun Presiden PAS ini tidak pernah dengar ke teknologi GPS?

Yang Presiden PKR pula sibuk hendak membebaskan Malaysia. Apa lagi yang hendak dibebaskan? Rakyat sekrang ini makan ubi kayu kah? Atau rakyat merasa tertindas kerana pengurusan kewangan peribadi yang tidak cekap? Atau sebenarnya Wan Azizah hendak membebaskan negara daripada undang-undang Liwat agar suaminya bebas meliwat sesiapa sahaja? Maafkanlah kami Kak Wan, kami dengar Abang Nuar terpaksa makan luar sebab dia rasa Kak Wan ini macam Ikan SEPAT kering sahaja! Betulkah?

Yang DAP pulak sudah jadi macam Tok Nujum. Kalau gagal bentuk Kerajaan selepas PRU-13, negara dapat bala. Setahu kami kalau nak Bala ALLAH SWT turun ke bumi bertuah ini, naikkanlah Anwar jadi PM. Masa itu baru boleh nampak siapa yang bersultan di mata dan beraja di hati. Masa jadi TPM pun habis gadis sunti dan jejaka jambu di line up kan untuk memuaskan nafsu tahap anugerah tuhan itu. Kalau jadi PM, nauzubillah...

Atau sebenarnya kalau fuckatan gagal bentuk Kerajaan pada PRU-13 kelak, DAP yang bakal hancur lebur?!!

dipetik dari blog -MYMASSA-

0 comments:

Catat Ulasan