Panas!! DS Najib Akan Dedahkan Pengkhianatan Tun M???!



Kerajaan Sedia Dedah Surat Dr. Mahathir Kepada Pemimpin Israel - Najib

MELAKA: Surat yang diutuskan oleh bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada dua pemimpin Israel akan didedahkan kepada umum jika tiada kemudaratan kepada negara, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib berkata beliau telah meminta Wisma Putra untuk menyemak semula surat tersebut dan memberi ulasan sama ada ia boleh didedahkan.

"Saya fikir kalau tidak ada apa-apa kemudaratan kepada negara, tidak ada sebab kita tidak boleh siarkan surat itu secara terbuka lebih-lebih lagi kerana pihak pembangkang cuba menimbulkan kekeliruan dan mempertikaikan surat tersebut," katanya kepada pemberita selepas membuat tinjauan mesra di sekitar bandar Melaka di sini, Jumaat.

Beliau berkata pihak pembangkang sudah tersepit dengan kenyataan seorang pemimpin mereka yang menyokong usaha menjamin keselamatan Israel.

"Ini adalah satu sokongan yang 'unqualified' sebenarnya yang mana kenyataan itu sudah menimbulkan kemarahan yang begitu ketara dalam kalangan rakyat Malaysia.

"Jadi sekarang ini mereka cuba nak mencari alasan kononnya kita ada hubungan dan ada membuat sesuatu dengan kerajaan Israel dan sebagainya," kata Najib.

Beliau berkata usaha perlu dibuat untuk menghilangkan salah tanggapan yang cuba dibangkitkan pembangkang.

Dr Mahathir dilaporkan mengakui pernah berutus surat dengan dua Perdana Menteri Israel ketika beliau menerajui kerajaan bagi menegaskan bahawa rakyat Malaysia tidak mengiktiraf rejim Zionis yang menindas rakyat Palestin.

Dr Mahathir berkata beliau masih menyimpan surat berkenaan dan mendakwa tidak tahu kenapa kerajaan tidak membenarkan kandungannya disiarkan.

Mengulas laporan berhubung keengganan beberapa Exco kanan kerajaan PAS Kedah untuk dilantik semula kerana dikatakan tidak berpuas hati dengan corak pentadbiran Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak, Najib menyifatkan ia masalah dalaman parti itu.

"Pada masa sekarang ini kita tengok apa yang berlaku sebab nampaknya pergolakan itu semakin hangat dan semakin serius, bagaimanapun kita tunggu dululah apa yang berlaku pada 28 Feb nanti," katanya yang merujuk kepada tarikh pelantikan semula anggota Exco Kedah yang dijadual berlangsung di Istana Anak Bukit. - BERNAMA

0 comments:

Catat Ulasan