Gempar!! Jawapan Lim Guan Eng Tentang Cubaan Kotor Yang Dilakukannya Untuk Menutup Mulut Tunku Aziz!!


Lim Guan Eng DAP sekali lagi telah tersilap langkah apabila cuba menutup isu yang sangat besar dan melibatkan integriti beliau sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang apabila tidak mahu menjawab tentang cubaan menyogok Tunku Aziz dengan wang dan senior fellowship.

Zip mulut yang biasa dikuatkuasakan kepada sesiapa sahaja dalam DAP cuba digunapakai oleh kroni tegar Kit Siang DAP itu tetapi MiM difahamkan ianya tidak mungkin akan dapat menyelamatkan karier Guan Eng DAP. Damage has been done dan Guan Eng DAP mesti menanggungnya.

Dan isunya bukan serangan peribadi tetapi isunya tentang integriti Lim Guan Eng DAP sebagai Setiausaha Agung DAP dan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Guan Eng bukan sahaja biadap tetapi Tunku Aziz sendiri tidak percaya kepada anak Kit Siang DAP itu.

MiM yakin jawapan Guan Eng DAP yang enggan menjawab isu ini akan menambah burukkan lagi imej beliau di Pulau Pinang dan konsep C.A.T beliau punah begitu sahaja.

Dan MiM tidak terkejut jika rakyat Pulau Pinang akan ketawakan beliau jika beliau mempersoalkan parti lawan sedangkan diri beliau bergelumang dengan kejijikan cuba menyogok Tunku Aziz!

Dan anda memang betul, karier politik Guan Eng DAP semakin hancur down in the drain.

Sila baca di bawah :

KUALA LUMPUR, 16 Mei − Lim Guan Eng hari ini enggan untuk melakukan “serangan balas peribadi” terhadap bekas Naib Pengerusi DAP yang telah meletak jawatan, Tunku Aziz Tunku Ibrahim yang sebelum ini mengatakan Setiausaha Agung DAP itu telah menghinanya apabila mengemukakan tawaran sebelum beliau meninggalkan parti pada malam Isnin lalu.

Malah, Ketua Menteri Pulau Pinang ini sebaliknya berterima kasih di atas jasa Tunku Aziz sebagai Naib Pengerusi Kebangsaan DAP selama empat tahun sebelum ini.

"Saya tidak ingin bertukar serangan peribadi dengan Tunku tetapi ingin merakamkan penghargaan parti atas jasanya selama empat tahun sebagai Naib Pengerusi Kebangsaan DAP,” kata Lim (gambar) dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut kenyataan tersebut, Lim mengesahkan telah menerima surat perletakan jawatan daripada Tunku Aziz yang juga merupakan pengasas kepada Transparency International Malaysia semalam, dan telah cuba untuk menghubunginya, namun gagal.

"Saya telah menerima surat perletakan jawatan Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim daripada Parti DAP semalam.“Saya telah mencuba untuk menghubungi beliau sejak pengumumannya untuk meletakkan jawatan pada hari Isnin, tetapi tidak berjaya,” kata Lim lagi.

Tunku Aziz sebelum ini dipetik laporan The Star berkata, Lim cuba memujuknya dengan menawarkan jawatan tinggi dalam Penang Institute dan “menawarkan pelancongan sebagai umpan.

"Kemudian semalam, Zairil Khir Johari (setiausaha politik Lim) menghubungi saya dan menawarkan pendapatan berjumlah RM50,000 jika saya bersetuju.

"Ia adalah satu penghinaan, dan saya rasakan ia datang daripada individu yang langsung tidak mempunyai rasa hormat.“Adakah beliau merasakan saya orang yang macam itu? Individu ini tidak mempunyai rasa hormat. Perkataan yang paling sesuai untuknya adalah biadap,” katanya dipetik akhbar Inggeris tersebut. seterusnya

0 comments:

Catat Ulasan