'Sebangsa, Senegara, Sejiwa' Slogan Pembangkang Tiru 1Malaysia!!



Hari yang ditunggu-tunggu sudah tiba..puak pembangkang yang takut sangat Slogan Janji Ditepati yang dikeluarkan oleh Kerajaan Pusat telah tekad untuk tidak memakai tema tersebut. 

Alasan mereka ialah kerana tema "Janji Ditepat" sama dengan slogan Barisan Nasional. Makanya mereka ingin keluarkan satu lagi tema versi Pakatan Rakyat iaitu "Sebangsa, Senegara, Sejiwa"

Jika kerajaan tidak tukar maka puak Pembangkang akan gunakan tema versi mereka di negeri-negeri mereka perintah..

Kebodohan mereka semakin hari semakin terserlah. Betul kata orang tua.kalau bodoh tu simpan dan jangan tunjuk kat orang.

Dia marah sebab tema "Janji Ditepati" sama dengan slogan BN..tapi mereka kata mereka nak guna tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" untuk negeri pakatan..

Tema ni untuk merdeka ke atau berlawan untuk tunjuk siapa hebat ni. Kalau sama pun dengan slogan BN apa salahnya, BNkan parti pemerintah. So biarkan sahajalah...kalau Pakatan perintah pun sama juga mereka akan gunakan slogan versi mereka. 

Contoh mudah kita dapat lihat apabila mereka ingin gunakan tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" hanya di negeri pembangkang.

Di sini kita dapat lihat yang pembangkang mahu gunakan pendapat mereka di negeri mereka perintah.

Mereka sebenarnya marah kerana "Janji Ditepati" sama dengan slogan BN..tapi mereka sendiri tiru tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" dari lirik lagu 1 Malaysia.

Paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.



Tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" ada dalam lirik 1 Malaysia


sumber : HARAPAN ESOK

0 comments:

Catat Ulasan