#Bajet2013 - Mohon PM @NajibRazak Jangan Lupakan Golongan 'Middle Income'


Berikut adalah tulisan rakan baik CTS di laman sosial Facebook dan juga di blognya, Belantan. Kami pernah duduk berbual di sebuah kedai mamak di Petaling Jaya dan berbincang mengenai perkara ini, minggu lepas. Membaca tulisan blogger yang dikenali sebagai Ore Oyabun ini turut mengambarkan apa yang terpendam di sudut hati CTS. Bacalah isi hati beliau, juga isi hati CTS dan mungkin juga isi hati ratusan ribu golongan marhaen lain yang dikenali sebagai golongan "middle income":

Menjelang bajet 2013 - Mohon pada PM agar golongan ‘middle income’ juga jangan dilupakan!

Alhamdulillah janji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada satu acara di Sabak Bernam, Selangor, tidak lama dahulu untuk memberi pembelaan kepada segenap lapisan masyarakat termasuk kelompok berpendapatan sederhana atau middle income group yang diakui beliau kadang-kala terlepas pandang, cukup menggembirakan.

Walaupun program membela rakyat ini memang sudah dijalankan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) sejak sekian lama, kelompok yang selalunya diberi tumpuan ialah golongan miskin atau bawah dan golongan perniagaan atau korporat yang biasanya kumpulan berpendapatan tinggi, selain kakitangan kerajaan....

[BACA SELANJUTNYA]

0 comments:

Catat Ulasan