#BNYJF - Pemuda BN Lakukan Pendekatan Berani! @HishammuddinH2O @KhairyKj @TunFaisal


Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Hussein melihat penganjuran Karnival Kerjaya Pemuda BN sebagai satu pendekatan yang berani dan program di luar kotak berdasarkan kehendak dan citarasa golongan muda.

Menurut beliau jika hanya memikirkan soal politik tentunya program yang memberi manfaat secara menyeluruh kepada rakyat itu tidak akan dijayakan dan beliau percaya ianya akan dapat diperhebatkan lagi selepas ini.

"Saya melihat ini merupakan satu pendekatan yang berani. Pemuda BN telah melaksanakannya selama dua tahun berturut-turut dan penglibatan majikan pula cukup mengkagumkan.

"Banyak majikan yang terlibat daripada tahun lepas lagi dan penglibatan mereka pada tahun ini memang ada keperluan dan kekosongan itu dapat diisi dan ini dicetuskan oleh anak-anak muda itu sendiri melalui makmal Pemuda BN yang telah dijalankankan pada masa lalu," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Karnival Kerjaya Pemuda BN 2012 (Grand Finale), di PWTC, di sini, hari ini.

Turut hadir Pengerusi Pemuda BN, Khairy Jamaluddin; Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong; Ketua Pemuda MIC, T.Mohan dan pimpinan Pemuda BN yang lain.

Hishammuddin seterusnya menambah perkembangan hari ini cukup melegakan yang mana bukannya pengangguran yang menjadi pertimbangan sebaliknya adalah pekerjaan.

"Keduanya saya melihat bahawa pekerjaan dan bukannya pengangguran menjadi pertimbangan. Ini melegakan saya kerana kita tengok ketidakstabilan negara-negara tertentu dan gerakan suara-suara sumbang, demonstrasi-demonstrasi banyak bersandarkan kepada ketidakpuasa hati golongan muda yang menganggur.

"Dalam keadaan ekonomi dunia yang tidak menentu di negara-negara dan rantau berkenaan serta apa yang diumumkan oleh Gabenor Bank Negara negara semalam menujukkan ekonomi kita berada dalam landasan betul.

"Cuma bagaimana kita dapat memastikan golongan muda tidak terpinggir daripada pembangunan dan ini merupakan sesuatu yang telah dilaksanakan oleh Pemuda BN dan saya percaya dapat diperhebatkan lagi selepas ini," katanya.



Terdahulu sebelum itu dalam ucapan perasmiannya, Hishammuddin berkata program seumpama itulah yang perlu dilaksanakan dan bukannya program yang memecahbelahkan rakyat.

"Ini menujukkan kematangan politik Pemuda BN. Berjuang mengikut kehendak serta citarasa golongan muda menerusi program seumpama ini. Saya percaya pengisian inilah yang akan menjadi legasi kepada Pemuda itu sendiri.

"Apa pun segala-galanya tidak akan berjaya jika ekonomi negara kita tidak mantap dan tidak kukuh....Tidak mungkin akan ada peluang pekerjaan sepertimana yang kita lihat pada karnival Kerjaya Pemuda BN hari ini," katanya. - MediaUMNO

0 comments:

Catat Ulasan