PAS Kedah Kantoi Menipu Lagi... Selamatkan Madrasah Salihiah!!!




Puak Pas ni kena penyakit gila khinzir kot. Apa yang samanya kes Madrasah Salihiah dengan kes Masjid Al-Bukhari (Masjid Alor Malai)?

Hangpa jangan dok jadi munafik sangat pas oiii... 

Baca penipuan kerajaan negeri Kedah yang dok mengaku Islam nih..




Soalan: 
Tidak pernah berlaku dalam sejarah negeri Kedah, Rumah Allah (masjid atau surau) diroboh untuk sebuah shopping complex.

Jawapan Kerajaan Negeri: (PENIPUAN!!!)
Tidak benar. Masjid Alor Malai pernah diroboh untuk pembangunan menyeluruh Kompleks Al-Bukhari yang juga dibangunkan kompleks perniagaan di situ (antaranya Pasaraya Giant). Sebuah masjid baru dibina, bukan di atas tapak masjid lama tetapi dilokasi lain menggunakan kaedah Istibdal, sama seperti kaedah yang digunakan terhadap tanah wakaf Madrasah Salihiah. Ia tidak menjadi isu kerana pihak pembangkang pada masa itu (PAS) tahu hukum hakam, menghormati institusi ulamak dan tidak membantah membuta tuli. Sekarang isu Salihiah menjadi ‘panas’ kerana pihak pembangkang kini merasa ‘terlebih pandai’ dari para ulamak yang ada dalam Majlis Fatwa Negeri Kedah.

Itu Jawapan Kerajaan Negeri Pas yang Munafik tu!!

Mari dengar jawapan Mc pulak!

Bagi orang luar yang tak tau perihal Kedah dan cerita yang sebenar, memang la akan telan jawapan depa ni bulat-bulat.

Tapi bagi penduduk tetap Kampung Dato Murad, Taman PKNK dan kawasan Alor Malai. Jawapan kerajaan negeri tu satu pembohongan!


Masjid Al-Bukhari..

Masjid Alor Malai yang bersebelahannya kubur tu, memang tanah wakaf, dan dirobohkan. tapi Masjid Besar Al-Bukhari yang dibina, tetap berada di atas tanah wakaf! Malahan kubur pun di pindah dan di susun rapi dalam kawasan Masjid (masih dalam tanah wakaf). Maknanya 'jariah' masih lagi bersambung kerana dari Masjid kecil, menjadi masjid besar. Kita masih lagi bersembahyang di atas tanah yang diwakafkan.

Shopping Kompleks Giant yang Pas Kedah kata tu sebenarnya di bina di atas tanah PASAR!! Pasar Kampung Datuk Murad!! Tapak Pasar Ramadhan! Jadi apa yang samanya?


baca seterusnya di blog KEDAH KE KL - klik!

0 comments:

Catat Ulasan