Nik Aziz Mengaku Nak Jadi MB Sampai Mati!!


Seteruk teruk Kuan Yew dia tahu bila dia nak bersara,Nik Aziz hanya akan bersara dari lubang kubur.Maknanya Nik Aziz lebih teruk dari Kuan Yew !

Tindakan Hj Hadi ingin mengundurkan diri untuk tidak bertanding pada PRU13 telah mengundang keresahan Nik Aziz.

Hj Hadi berkata sudah lebih 30 tahun beliau menjadi wakil rakyat maka adalah lebih baik beliau mengundur diri agar dapat memberi peluang kepada muka baru untuk menggantikan tempat beliau.

Sebelum ini Pisau telah katakan Hadi bukan bermaksud untuk mengundur diri cuma hanya memberi peringatan kepada yang lama agar digantikan yang baru. Signal dihantar oleh pak presiden parti kepada mursyidul am agar beringat jangan duduk terlalu lama hingga orang lain dah naik menyampah.

Hadi hanya berkias dan berpesan kepada dirinya tetapi yang terasa kepedihannya adalah Nik Aziz.Jawapan Nik Aziz cukup mudah difahami,asalkan bernyawa,tahta dan kuasa tetap harus dipegang hatta hingga ke lubang kubur.

Walau pun diketahui nyanyok dan tahap kesihatan yang sudah merosot Nik Aziz masih mahu mengekalkan kerusi yang beliau wakili di Pulau Melaka dan cukup sayang melepaskan jawatan sebagai Menteri Besar.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju dengan keputusan Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mahu berundur daripada bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Abdul Hadi, menurut beliau, seorang manusia yang berbakat untuk memimpin, lebih-lebih lagi dalam perjuangan Islam.

"Penjawat awam ada had masa untuk bersara tapi pimpinan parti tiada had masa, boleh berkhidmat sampai mati," -Nik Aziz
Pisau kata " baguslah Umno sedar dari awal,plan transformasi dan keterbukaan parti telah terbukti.Pemimpin bersilih ganti"

0 comments:

Catat Ulasan