Naib Presiden PAS Serlahkan Kebodohan Tahap Maksimas!! @MahfuzOmar @AhmadMaslan


Mahfuz Omar masih lagi tidak berpuas hati dengan penerangan Datuk Ahmad Maslan yang mana anak syarikat FELDA, FISB tidak pernah mengadakan hubungan dagang dengan Israel, tetapi penghantaran melalui pelabuhan Ashdod, Israel adalah kepada sebuah syarikat yang berpengkalan di Jenin, Palestin.

"All the products which consisted of bulk oil and edible oils were for shipping to Palestine," Datuk Ahmad Maslan told a news conference at Parliament's lobby Thursday.

Cuba perhatikan peta di bawah, Jenin terletak di bahagian Utara Tebing Barat. Mungkin Mahfuz selama ini tidak faham hampir keseluruhan kawasan pantai Palestin sekarang berada di bawah takluk Israel (kecuali Gaza) Jadi sebarang penghantaran barangan melalui laut harus melalui bumi Israel. Nampak sangat selama ini PAS cuma pandai memekik tentang Palestin, tapi seluas mana Israel sudah menjajah Palestin pun mereka tak pernah ambil peduli...


Satu-satunya pelabuhan yang berada di bawah tadbir Palestin adalah Gaza... Kenapa barangan tersebut tidak dihantar melalui pelabuhan Gaza? Seperti kita ketahui kapal2 yang ingin berlabuh di Gaza terpaksa melalui kawalan ketat tentera marin Israel, seperti misi-misi flotilla keamanan ke Gaza sering saja disekat rakus oleh tentera Israel.

BACA SETERUSNYA DI BLOG 1PELURU (klik!)
.

1 comments:

Catat Ulasan