Mengapa LGBT Begitu Kebal Di Malaysia? Ini Jawapannya!!


Kerajaan berdepan kesukaran menyekat penyebaran ideologi seks songsang lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) kerana ia dipercayai didalangi individu tertentu di negara ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, pihaknya telah menjalankan pelbagai usaha bagi menyekat ideologi yang jelas bertentangan dengan fitrah manusia itu daripada terus berkembang namun ia tetap disebarkan secara senyap.

“Sebenarnya usaha menyekat anasir ini daripada terus merebak dalam masyarakat kita berjalan secara berterusan sejak dulu.

“Namun penyebaran ideologi ini tetap berlaku disebabkan ada pihak yang berada di belakang usaha tersebut dan mengimport masalah ini ke negara ini," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Penerangan Badan Perhubungan UMNO negeri Kedah, di sini semalam.

Menurut Jamil Khir, pejuang LGBT dari negara asing seperti Irshad Manji boleh masuk ke negara ini melalui pelbagai cara dan kerajaan tidak boleh mengambil tindakan semata-mata atas andaian.

Apa yang boleh dilakukan kerajaan katanya, adalah memantau dan mengambil tindakan wajar menyekat fahaman itu daripada disebarkan. - utusan

0 comments:

Catat Ulasan