Dalang Sebenar Demonstrasi Ganas Di Kota Bharu Dikenalpasti!!


Biarpun agak lewat sedikit untuk disiarkan keadaan yang sebenar mengenai pertembungan Demontrasi ganas oleh dua kumpulan dihadapan SUK baru-baru ini, namun kebenaran itu tetap akan muncul, walaupun lambat tapi ia pasti,

Jika minggu lalu Gk menyiarkan cerita sebelah pihak, hari ini cerita sebelah pihak yang lain pula, kelewatan kumpulan ini untuk menerbitkan gambar-gambar sebenar situasi kekecohan tersebut disebabkan mereka tidak merancang dan langsung tidak menyangka hal demikian boleh berlaku, atas sebab itu pihak mereka tidak sempat merakamkannya diatas kekelamkabutan yang timbul.

Berbeza dengan kumpulan yang dikenali sebagai TEAM "R" yang dilihat sudah merancang dengan mengambil gambar dan video pada angle yang memihak kepada mereka.

Disamping itu lebih malang lagi bagi kumpulan yang menuntut 22 Janji kerana mereka ibarat seperti anak tiri tanpa dipedulikan oleh mana-mana pihak termasuk kerajaan negeri sendiri. Kerajaan Islam Kelantan mengamalkan keadilan yang tidak pernah diajar oleh Islam dengan hanya merakamkan takziah dan memberi sumbangan kepada NGO yang berpihak kepada mereka sahaja.
 Hal ini tidak wajar berlaku kepada sebuah kerajaan lebih-lebih lagi kerajaan yang dikatakan terpimpin oleh Ulamak, sebagai kerajaan, ia bertanggungjawab  kepada seluruh rakyatnya tanpa mengira fahaman atau ideologi politik. Namun kenapa hanya 5 orang daripada kumpulan yang menuntut royalti sahaja diberi sumbangan sedangkan satu kumpulan lagi diabaikan...

baca seterusnya di blog GELOMBANG KICK (klik!)

.

0 comments:

Catat Ulasan