Balaci Kena Bayar RM3,000 Seorang, PAS Nak Tanggung?


Akhirnya adu domba pakatan pembangkang khususnya PAS menemui satu lagi kegagalan dan ‘kemaluan’ yang amat sangat apabila lapan orang peneroka Felda yang merupakan penyokong PAS kalah lagi di mahkamah.

Kesemua mereka dari Felda Wilayah Jengka itu juga telah diarahkan oleh Mahkamah Tinggi Temerloh supaya membayar RM3,000.00 setiap seorang kepada Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak.

Tak pasal-pasal PM pula yang akan memperolehi wang durian runtuh RM24,000.000. Selepas ditolak kos guaman dan lain-lain, mungkin baki ada lagi sekitar RM15,000 atau RM20,000.00. Lumayan tu!

Nawaitu PAS menghasut penyokong mereka membawa kes kononnya PM menghina peneroka ke mahkamah mudah untuk kita fahami. Tujuannya tentu sahaja untuk calarkan imej PM sahaja disamping cuba memainkan sentimen kebencian peneroka Felda yang lain terhadap Kerajaan Pusat.

Malangnya, lain yang mereka harapkan lain pula yang jadi. Sekarang siapa yang gigit jari? Padan muka. Memang haramjadah la jawabnya sesiapa yang mudah terikut hasutan pemimpin PAS.

Lama sebelum kes ini, kelapan-lapan penyokong PAS ini juga telah dengan sengaja membuat onar dengan mengemukakan injuksi untuk menghalang Koperasi Peneroka Felda (KPF) mengadakan mesyuarat agung luar biasa (EGM) pada 22 Februari 2012.

Berikutan injuksi yang dipohon pada 17 Februari oleh balaci-balaci haramjadah PAS itu akhirnya KPF terpaksa membatalkan mesyuarat tersebut dan terpaksa menanggung kerugian wang ringgit dalam bentuk kos pengangkutan, penginapan, sewa bilik mesyuarat dan sebagainya.

Di masa yang sama tindakan saat akhir oleh balaci PAS yang bertuankan Mazalan Aliman itu juga telah menyusahkan lebih 1,200 peneroka yang menjadi perwakilan datang dari seluruh negara.

Akhirnya pada 2 April 2012, mahkamah bersidang semula dan membuat keputusan menerima permohan KPF serentak dengan itu menolak injuksi tersebut dengan kos yang perlu ditanggung oleh kelapan-lapan balaci PAS itu.

Tahu berapa kosnya? Anggaran sekitar RM1.2 juta kerugian yang ditanggung KPF gara-gara pembatalan EGM disebabkan injuksi saat akhir itu kini terpaksa pula dibayar oleh kesemua lapan orang balaci PAS yang akal sejengkal.

Dah la tak malu apabila ada beberapa daripada mereka yang menentang penyenaraian FGVH di BSKL dengan muka tebalnya menerima juga wang durian runtuh FGVH, kini tak pasal-pasal wang tersebut hangus kena bayar pula pada PM.

Lagi malang, jika KPF betul-betul muktamadkan tuntutan ganti rugi yang dialami yang berjumlah sekitar RM1.2 juta, mahunya kesemua lapan orang balaci PAS itu muflis seumur hidup.

Dalam keadaan tersepit seperti sekarang ini, agak-agaknyalah PAS atau pun Mazlan Aliman nak ke tolong bayarakn semua kos wang ringgit tu? Jangan haraplah, tanggung sedirilah jawabnya.

Balu-balu dan anak yatim Memali pun PAS tak ikhlas nak bantu dan tak sanggup pikul tanggungjawab, sebaliknya lebih fokus memanipulasikan nasib mereka sekadar untuk kepentingan politik kepartian sambil memenuhkan tabung politik.

Lagilah jauh langit dari bumi untuk harapkan PAS ambil berat dan tolong bayar bagi pihak lapan orang lebai malang ini. RM3,000.00 tu mungkin ya lah PAS sanggup bayar, yang RM1.2 juta tu PAS sanggupkah? [SUMBER]

0 comments:

Catat Ulasan